De afgelopen jaren is de toko in Nederland een stuk populairder geworden en veel mensen kopen daar tegenwoordig allerlei soorten specerijen. Wat hier allemaal te koop is leggen we later nog uit in dit artikel. Er zijn de laatste jaren veel veranderingen als het gaat om de toko in Nederland. Er zijn mensen die al jarenlang allerlei verschillende toko’s afgaan om te kijken welke nou eigenlijk de lekkerste specerijen etc heeft en welke een echte aanrader zijn. Vroeger zag je dat er veel kleine tokowaren, je kon toen altijd op het product de productbeschrijving zien maar niet lezen want het was in een andere taal. Je kon dan wel naar de tokohouder toe gaan maar vaak sprak deze de taal niet of de Nederlandse taal niet en zo was het dus moeilijk om bepaalde ingrediënten van elkaar te onderscheiden. Nu is het echter zo dat veel van deze kleine bedrijfjes ten onder zijn gegaan en zijn overgenomen door grotere bedrijven die uiteindelijk van de toko een hele supermarkt hebben gemaakt. Een voorbeeld hiervan is Amazing Oriental, zij hebben inmiddels zo’n 20 vestigingen door heel Nederland en zijn bij de toko liefhebbers erg bekend. Zij hebben het concept van een toko aangepast want vroeger was dit in kleine ruimtes bijvoorbeeld aan de rand van het winkelcentrum waar niet veel mensen langs kwamen.


Niet alleen mensen die blogs schrijven over toko’s vinden dat dit aan het veranderen is maar ook verschillende chef koks die gespecialiseerd zijn in de Indische en Aziatische keuken. Ook zij zeggen een verandering te zien als het gaat om het aantal toko’s in Nederland en hoe deze worden ingezet. Je kunt er namelijk vrijwel alles kopen en dus blijft zo’n supermarkttoko erg goed draaien. Er zijn ook supermarkten zoals de Albert Heijn die veel van zulke specerijen verkopen maar niet op zo’n grote school als de supermarkttoko. Je komt wel al een heel end met de pakketten die de Albert Heijn aanbiedt. Vaak zijn mensen erg tevreden over deze pakketten en vertellen dat zij erg veel aan de pakketten hebben. In de wereld van de supermarkttoko is er echt super veel concurrentie en veel bedrijven geven dat ook aan. Het is daarom ook niet zo gek dat er steeds meer kleine toko’s verdwijnen omdat de concurrentie gewoon te hevig en te sterk is. Mensen geven relatief veel geld uit aan eten en willen dit dan natuurlijk het goedkoopst mogelijk doen.

Toko

 

Toko

Je zou ook interesse kunnen hebben in

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *